bato-adv
کد خبر: ۶۸۸۹۹۸

وزیر اطلاعات: اطلاعات و ارقام پرداختی‌های ارزی در پرونده فساد واردات چای دقیق و صحیح نیست

وزیر اطلاعات: اطلاعات و ارقام پرداختی‌های ارزی در پرونده فساد واردات چای دقیق و صحیح نیست
وزیر اطلاعات در جلسه هیات دولت در گزارش خود با اشاره به اینکه تخلف واردات چای ابتدا در دولت شناسایی شد و وزارت اطلاعات به عنوان ضابط، گزارش آن را به قوه قضائیه ارائه کرد، از پیگیری‌های مستمر رئیس جمهور و تاکید ایشان بر اطلاع‌رسانی به مردم درباره نتایج رسیدگی به این پرونده خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۴ - ۱۵ آذر ۱۴۰۲

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، ضمن مفید و سازنده توصیف کردن نشست مشترک اعضای دولت و نمایندگان مجلس که روز گذشته به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله مدرس برگزار شد، همکاری، هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف و به‌ویژه دولت و مجلس را موجب تسهیل و تسریع رفع موانع و مشکلات دانست.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور با بیان اینکه نشست‌های مشترک مسئولان دستگاه‌های مختلف از جمله دولت و مجلس به نزدیک شدن دیدگاه‌ها و هماهنگی در اقدام و عمل کمک می‌کند، افزود: هماهنگی دولت و مجلس در تصویب برنامه هفتم، لایحه بودجه و دیگر قوانین موضوعه می‌تواند به مجریان کمک کند تا با جدیت و قدرت بیشتری اجرای برنامه‌ها را دنبال کنند.

رئیسی همچنین با اشاره به توصیف رهبر معظم انقلاب اسلامی از دولت مردمی تحت عنوان «دولت کار و فعالیت»، اظهارکرد: همه مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید قدردان این توصیف ارزشمند باشند و با کار و مجاهدت شبانه‌روزی در راستای حفظ و ارتقای آن تلاش کنند.

رئیس جمهور در ادامه به گزارش وزیر اطلاعات درباره شناسایی و برخورد دولت با تخلف ارزی صورت گرفته در زمینه واردات چای اشاره و با قدردانی از اقدامات صورت گرفته از سوی نهاد‌های دولتی در شناسایی و معرفی متخلفین به دستگاه قضایی تصریح کرد: از مهمترین اصول مبارزه جدی با فساد، پرهیز از رویکرد‌های سیاسی در فسادستیزی است.

رئیسی با اشاره به اینکه فسادستیزی جزو اصول اصلی دولت مردمی است و تخلف ارزی مورد اشاره نیز ابتدا از سوی بخش‌های متولی در دولت شناسایی شد و برخورد‌های قانونی با آن صورت گرفت، بر ارائه گزارش اقدامات انجام شده در مبارزه با فساد به مردم تاکید کرد.

وزیر اطلاعات در گزارش خود با اشاره به اینکه این تخلف ابتدا در دولت شناسایی شد و وزارت اطلاعات به عنوان ضابط، گزارش آن را به قوه قضائیه ارائه کرد، از پیگیری‌های مستمر رئیس جمهور و تاکید ایشان بر اطلاع‌رسانی به مردم درباره نتایج رسیدگی به این پرونده خبر داد.

حجت‌الاسلام خطیب همچنین با بیان اینکه اطلاعات و ارقامی که از پرداختی‌های ارزی در این پرونده در افکار عمومی مطرح شده دقیق و صحیح نیست، افزود: این تخلف از سال ۱۳۹۸ آغاز شده و در سال اول این دولت شناسایی و با عوامل آن برخورد شده و متخلفین از جمله عوامل شرکت مذکور و برخی کارکنان دولت، حسب مورد به دادسرای تهران و هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری معرفی شده‌اند.

در جلسه امروز همچنین رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای حضور مسئولان بخش‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی در ۲ ماه اخیر گزارشی ارائه کرد و رئیس جمهور با قدردانی از این برنامه‌ریزی، آشنایی با دغدغه‌ها، دیدگاه‌ها و شناخت گره‌های ذهنی جوانان و دانشجویان، پاسخ به دغدغه‌ها و تلاش برای رفع این گره‌های ذهنی را از جمله ثمرات حضور مسئولان در محیط‌های دانشجویی دانست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این جلسه با اشاره به مصوبه دولت برای احیای برنامه تحقیقاتی زیست در فضا در قالب سند توسعه صنعت فضایی که حدود ۱۱ سال متوقف مانده بود، اظهار داشت: شب گذشته کپسول زیستی نسل جدید که با همت متخصصان کشورمان ساخته شده بود، با موفقیت پرتاب و آزمایش‌های لازم از آن به عمل آمد.

زارع‌پور فناوری فرود آرام، سپر حرارتی و چتر‌های ویژه فرود را از جمله فناوری‌ها و تجهیزات جدیدی دانست که در پرتاب دیشب با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفت و افزود: دیشب برای اولین بار پرتابگری مورد استفاده قرار گرفت که سطح مقطع آن از کپسول زیستی کوچک‌تر بود و همچنین برای اولین بار کپسولی با وزن ۵۰۰ کیلوگرم پرتاب شد. به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، این آزمایش موفق جایگاه ایران را به رتبه ۵ تا ۶ کشوری ارتقا می‌دهد که به چنین فناوری‌ها و توانمندی‌هایی دسترسی دارند.

در ادامه جلسه امروز دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور با قدردانی از دیپلماسی علم و فناوری که رئیس جمهور شخصا در سفر‌ها و مراودات خارجی آن را پیگیری می‌کند، تصریح کرد: در حالی که صادرات محصولات فناورانه کشور به ترتیب در سال‌های ۹۸ حدود ۶۰۰ میلیون دلار، سال ۹۹ حدود ۳۰۰ میلیون دلار، سال ۱۴۰۰حدود ۶۰۰ میلیون دلار و در سال ۱۴۰۱ حدود ۸۵۰ میلیون دلار بود، این رقم در ۷ ماهه ابتدایی امسال به رقم ۱ میلیارد و ۳۳۰ میلیون دلار بالغ شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به ۲ میلیارد دلار برسد.

فیروزآبادی ضمن قدردانی از همکاری‌های دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت صمت، بانک مرکزی و گمرک برای افزایش صادرات محصولات دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: این میزان افزایش صادرات که با حمایت شخص رئیس جمهور حاصل شده، صرفا مربوط به حدود هزار شرکت از مجموع ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان کشور است و تلاش داریم از ورود باقی این شرکت‌ها به عرصه صادرات محصول نیزحمایت کنیم.

در این جلسه زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز با تبریک فرارسیدن روز دانشجو با بیان اینکه برای اولین بار ارتباط ۶ هزار و ۵۰۰ انجمن علمی دانشجویی با شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری برقرار شده است، گفت: سال گذشته ۵ هزار دانشجو از سوی وزارت صمت بورسیه شدند و برنامه ما این است که این تعداد برای سال آینده به ۲۰ هزار دانشجو افزایش یابد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین